Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Galerie jako vzdělávací prostor pro předškolní děti - reflexe a inspirace
Müllerová, Veronika ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Tsikoliya, Lenka (oponent)
Teoretická část bakalářské práce se věnuje charakteristice předškolního dítěte a jeho vývoji dětského výtvarného projevu v modernistickém pojetí výtvarné výchovy. Předkládá různé názory na pohled dítěte jako na "malého umělce" a hledá vztah výtvarné výchovy v mateřské škole a výtvarného umění v galerii. Dále se věnuje problematice typologií výstavních prostor v galerii a galerii jako prostoru pro předškolní dítě a mateřskou školu. Praktická část je realizována pomocí didaktického projektu s předškolními dětmi. První část projektu se zaměřuje na návštěvu tří galerií s výstavami. Druhá část zkoumá a popisuje reakci dětí na navštívené výstavy v podobě přípravy dětských prací na jejich vlastní výstavu, která nese v podtitulu Výstava hrou. Projekt je zakončen veřejnou výstavou s vernisáží a návštěvou dětí, které se na tvorbě výstavy podílely. V závěru je projekt zhodnocen. KLÍČOVÁ SLOVA Galerie Rudolfinum, Kunsthalle Praha, Galerie Villa Pellé, dítě předškolního věku, mateřská škola v galerii, výstavy v galeriích, výstava dětí předškolního věku, RVP PV
Využití muzejní a galerijní edukace v předškolním vzdělávání
Jedináková, Natálie ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím muzejní a galerijní edukace v předškolním vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jaké činnosti v tomto směru probíhají nad rámec řízených činností realizovaných přímo v mateřských školách. Následující práce se zabývá teoretickým vymezením a realizací krátkodobého projektu, který se skládá z navštívení jedné vybrané galerie, na kterou následně navazuje výtvarná řada. Práce se dále skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiku dítěte předškolního věku, vymezení galerie a muzea, vztah těchto institucí k RVP PV. V další části vymezuje současné pojetí výtvarné výchovy v předškolním vzděláváním a předkládá didaktický model plánování výtvarných činnosti, s vazbou na praktickou část, kde je tento model uskutečněn. Praktická část je rozdělena na dvě části: výzkumnou sondu a didaktickou část. Ve výzkumné sondě byly realizovány rozhovory s pedagogy v mateřských školách. Přepsané rozhovory byly následně kódovány metodou otevřeného kódování. Didaktická část předkládaná autorkou této práce představuje plánované a v mateřské škole realizované výtvarné aktivity. KLÍČOVÁ SLOVA muzejní a galerijní edukace, předškolní vzdělávání, edukační program, RVP PV, spolupráce školy a galerie, pojetí výtvarné výchovy
Rozvoj hudebních schopností a dovedností dětí předškolního věku hudebním dílem
KASKOUNOVÁ, Andrea
Tato bakalářská práce pojednává o rozvoji hudebních dovedností a schopností u dětí předškolního věku za pomoci hudebního díla. Cílem této práce je vzdělávací program, který představí možnosti rozvoje hudebních schopností a dovedností hudebním dílem - operou. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku současného pojetí hudebního vzdělávání s ohledem na požadavky na předškolní rámcový vzdělávací program, zaměřuje se na hudební činnosti v mateřské škole, rozdělení do jednotlivých kategorií a jejich popis. Dále teoretická část charakterizuje vývojové zvláštnosti předškolního dítěte se zřetelem na rozvoj hudebních dovedností a schopností. Následně je text věnován i tématu operní dílo a pohádka jako motivační činitel. Praktická část obsahuje vzdělávací program zaměřený na hudební činnosti, kdy pěvecké, instrumentální, poslechové a hudebně pohybové jsou motivovány hudebním dílem Rusalka od Antonína Dvořáka. Vzdělávací program je ověřený v praxi v mateřské škole. K vyhodnocení byly použity metody pozorování a analýzy edukačních činností.
Lidová píseň jako prostředek rozvoje dramatických a sociálních dovedností dětí v předškolním věku.
KOKTAVÁ, Květoslava
Bakalářská práce se věnuje tématu Lidová píseň jako prostředek rozvoje dramatických a sociálních dovedností dětí vpředškolním věku. Vteoretické části se práce zabývá charakteristikou současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na dramatickou a hudební výchovu, dramatickou výchovou a jejím vymezením, sociálním učením a prosociálním chováním dětí předškolního věku. Ve druhé části autorka popisuje hudební činnosti a píseň jako motivační činitel k rozvoji sociálních dovedností. V praktické části je vytvořený program postavený na práci s lidovou písní prostřednictvím metod dramatické výchovy, který podporuje rozvoj sociálních dovedností a prosociálního chování. V průběhu realizace činností a následné podrobné reflexe je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Každá část je podrobně reflektována s ohledem na konkrétní vzdělávací výstupy každého dítěte.
Netradiční hudební nástroje a jejich využití v mateřské škole pro rozvoj rytmického cítění dětí předškolního věku
VAŇKOVÁ, Gabriela
Bakalářská práce se věnuje tématu Netradiční hudební nástroje a jejich využití v mateřské škole pro rozvoj rytmického cítění dětí předškolního věku. V teoretické části se práce zaměřuje na současné pojetí hudebního vzdělávání vzhledem k potřebám předškolního věku a z hlediska podmínek dle Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Práce bere ohled na charakteristické vývojové zvláštnosti a rozvoj individuálních hudebních schopností a dovedností dítěte. Je zde zaznamenáno, jakým způsobem hudba ovlivňuje osobnost dítěte a jeho vývoj. Dále jsou systematizovány tradiční a netradiční dětské hudební nástroje a jsou zařazeny do kontextu Orffovy metody. V praktické části je vytvořen program pro seznámení s hrou na netradiční hudební nástroje ověřený v praxi mateřské školy. Jsou zde zkoumány výhody a nevýhody spojené s výrobou a využitím netradičních hudebních nástrojů. Program je rozdělen do deseti lekcí podle daného témat vycházejících z TVP mateřské školy, dále je zde podrobně popsána výroba hudebního nástroje, motivace a realizace činnosti. Na závěr každé lekce je popsána reflexe s dětmi a sebereflexe učitelky.
Dramatická výchova v mateřské škole jako prostředek k rozvoji sociálních dovedností u dětí předškolního věku
TŘASÁKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá rozvojem sociálních dovedností v předškolním vzdělávání pomocí metod dramatické výchovy. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části lze najít charakteristiku současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na dramatickou výchovu, vymezení pojmu, dále její principy, metody, formy, prostředky. Práce se dále věnuje dramatické výchově jako prostředku pro sociální a kooperativní učení. Zabývá se hrou a volnou hrou. Součástí praktické části je struktura lekce, dle které je vytvořeno 15 lekcí zaměřených na rozvoj sociálních dovedností pomocí metod dramatické výchovy. Všechny lekce jsou provázány ročními obdobími a některé z nich jsou motivované příběhy. V každá lekce obsahuje cíle vedoucí k rozvoji sociálních dovedností, které navazují na RVP PV. Pro vyhodnocení lekcí je využito metody pozorování, reflexe dětí při jednotlivých lekcích a zároveň sebereflexe učitele.
Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy
Nejedlová, Michaela ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název: Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy Cíl: Hlavním cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl mezi úrovní motorických kompetencí u dětí ze dvou mateřských škol, jedné veřejné MŠ a druhé soukromé MŠ se sportovním zaměřením, a to na základě testové baterie MOBAK-KG. Dílčím cílem je potom zjistit, jaké jsou rozdíly jejich ŠVP v oblasti pohybových aktivit. Metody: Součástí výzkumu je analýza dokumentů ŠVP obou MŠ, veřejné i soukromé se sportovním zaměřením. Ve výzkumu bakalářské práce je zároveň použita i kvantitativní metoda, konkrétně testování pomocí testové baterie MOBAK-KG, která obsahuje 8 pohybových testů (4 s míčem, 4 s vlastním tělem). Pomocí baterie otestujeme děti v obou MŠ a posuzujeme rozdíly v úrovni motorických kompetencí. Následně výsledky zpracujeme a vyhodnotíme tak pomocí základní deskripce a vypočítáním aritmetických průměrů. Výsledek: Podle analýzy ŠVP obou MŠ jsem došla k závěru, že ŠVP soukromé MŠ se sportovním zaměřením je více zaměřený na sport a zdravý životní styl, ale ani ŠVP veřejné MŠ na důležitost pohybových činností nezapomíná. Hypotéza H1 se potvrdila, jelikož se našly rozdíly mezi ŠVP obou MŠ v oblasti pohybových aktivit. Děti ze soukromé MŠ se sportovním zaměřením dosáhly lepších výsledků v kompetenci pohybu s...
Analýza didaktických materiálů z oblasti hudební výchovy pro děti 3-6 let a jejich využití v praxi
Martínková, Hana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Analýza didaktických materiálů z oblasti hudební výchovy pro děti 3 - 6 let a jejich využití v praxi Teoretická část diplomové práce shrnuje poznatky o současném pojetí hudební výchovy v mateřské škole, popisuje hudební schopnosti a postavení hudebních činností v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V práci jsou také charakterizovány jednotlivé složky hudební výchovy, jako jsou pěvecké, instrumentální, hudebně pohybové a poslechové činnosti. Praktická část se skládá ze dvou částí. První část obsahuje zmapování aktuální situace v oblasti didaktických materiálů pro děti předškolního věku. Výzkumnou metodou se stalo dotazníkové šetření, v němž byla zjišťována šíře a zdroje hudebních materiálů, které využívají pedagogové v praxi s dětmi předškolního věku. Druhá část je metodická a zahrnuje zpěvník, ve kterém jsou notové záznamy konkrétních písní, objevující se při práci v mateřských školách.
Spolupráce dětských knihoven a mateřských škol v Praze
Kratinová, Vanda ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Nekolová, Kateřina (oponent)
(česky) Cílem této bakalářské práce je zmapování procesu spolupráce mezi knihovnou a mateřskou školou. Tento proces je zkoumán z mnoha úhlů, především však na základě konkrétní spolupráce mezi dětskou knihovou Městské knihovny v Praze na Proseku s mateřskou školou Novoborská. Součástí práce je případová studie zaměřená na průzkum potřeb mateřské školy provedený metodou kvalitativního výzkumu. Výstupem této práce je zpracování návrhu marketingové kampaně pro Městskou knihovnu v Praze - Prosek, který je vypracován na základě informací získaných případovou studií v kombinaci s klíčovou literaturou pro práci s předškolními dětmi RVP PV a příručkou organizace IFLA pro dětské knihovní služby. Podstatnými podklady pro zpracování návrhu kampaně jsou také dispozice MKP - Prosek, jelikož předložená kampaň je zpracována především pro její potřeby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.